Searching...
Thursday, August 27, 2015
4:43 PM 0

4 Manfaat terbesar tidur bogel bagi wanita yang berbadan gemuk dan berpeha besar


Terdapat sebuah kajian yang menyatakan tidur dengan bogel dapat mengurangi berat badan,Bagi individu yang mempunyai berat badan berlebihan atau gemuk, ingin kembali memiliki tubuh yang langsing,seksi adalah dambaan mereka. Pelbagai cara dan kaedah yang digunakan seperti menggunakan diet produk kelangsingan ataupun dengan bersenam

Pun begitu, ada kajian yang mungkin dianggap karut dan pelik oleh segelintir pihak mengenai cara untuk menurunkan berat badan, iaitu salah satu daripadanya adalah tidur tanpa berpakaian.

Mungkin cara ini tidak disukai dan di anggap tidak logik oleh sesetengah pihak, namun menurut penulis buku berkaitan diet dan berpengalaman dalam bidang ini menjelaskan seseorang itu boleh kurus sekiranya tidur di dalam keadaan berbogel.

Berdasarkan penulisan tersebut, dia mendakwa sekiranya tidur tanpa sehelai pun pakaian, badan seakan-akan menekan butang “reset” kepada hormon “fat loss” dengan cara merembeskan hormon yang boleh membina sel di dalam tulang, kulit dan otot ketika tidur Faktor ini dikatakan sekali gus menggalakkan penurunan berat badan.

Keadaan badan yang tidak berbaju akan membuatkan badan di dalam keadaan sejuk di mana sangat bagus untuk rembesan hormon tersebut Cuba lihat seseorang wanita yang memiliki bentuk badan yang menarik dan mungkin rahsianya adalah tidur berbogel, siapa yang tahu Ujarnya lagi.

Tidur dalam keadaan tidak berpakaian juga mengurangkan hormon kortisol yang menyebabkan stres dan memelihara tenaga di dalam badan ketika tidur Selain itu, jika tidur dalam berpakaian dan dalam suhu badan yang panas, ia dikatakan mempercepatkan proses penuaan disebabkan dipengaruhi oleh hormon pertumbuhan dan melatonin.

Dalam kajiannya juga mendapati jika tidur tanpa pakaian, kulit akan menjadi lebih senang dipulihkan sekiranya mempunyai cela kerana hormon pertumbuhan akan menjadi lebih aktif .

Bagaimanapun, kepada individu terutamanya golongan wanita yang berminat dan ingin mencuba cara ini sebagai langkah terbaharu untuk mengatasi masalah berat badan berlebihan pastikan pintu bilik tidur berkunci sebelum tidur dan keselamatan terjamin bagi menggelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.


0 comments:

Post a Comment